Εργαστήριο:«Ετοιμαστείτε για την εφηβεία! Πώς βάζω όρια και πώς επικοινωνώ μαζί τους;»
Εργαστήριο:«Ετοιμαστείτε για την εφηβεία! Πώς βάζω όρια και πώς επικοινωνώ μαζί τους;»
- Βασίλης Σταθάτος MSc., Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Οικογενειακός Σύμβουλος, Συντονιστής Σχολών Γονέων, Εκπαιδευτής Ενηλίκων σε Δ.Ι.Ε.Κ., Marte Meo Therapist, Παιδαγωγός, συγγραφέας.
- Απόστολος Βούρδας Ψυχίατρος Παιδιού και Εφήβου, MRCPsych, CCST, Ειδικευμένος στο Cambridge U.K., Διδάκτωρ Παν/μιου Αθηνών, Δημιουργός της μεθόδου “Θετικοί Γονείς Χαρούμενα Παιδιά”.
Εισαγωγή
-«Μην αργήσεις, να είσαι πίσω την ώρα που συμφωνήσαμε», «Εγώ στην ηλικία σου διάβαζα, αλλά εσένα δεν σε νοιάζει τίποτα». «Πως είσαι ντυμένη έτσι παιδί μου, θα σε κοροϊδεύει ο κόσμος», «Το δωμάτιο σου είναι αχούρι, περιμένεις από εμένα να στα κάνω όλα;», «Σταμάτα να είσαι όλη την ώρα στον υπολογιστή και πήγαινε να διαβάσεις».
Τα εφηβικά χρόνια είναι μια νέα περίοδος στη ζωή του ανθρώπου. Νέες προκλήσεις και δυσκολίες αναδύονται για τους γονείς. Οι έφηβοι μπορούν να κοιμούνται την ημέρα και να ξαγρυπνούν το βράδυ, να εναντιώνονται στους κανόνες, να ντύνονται ή να μιλούν με ακατάλληλο τρόπο, να μην τηλεφωνούν για να ενημερώνουν που βρίσκονται, να κάνουν παρέα με «λάθος» άτομα, να μην κάνουν τα μαθήματα τους, να κάνουν ριψοκίνδυνα πράγματα όπως να πίνουν, να δοκιμάσουν ναρκωτικά, να κάνουν σεξ, να οδηγούν απερίσκεπτα, να έχουν σουγιάδες μαζί τους, να μελαγχολούν ή να έχουν ξεσπάσματα οργής, να είναι ιδιαιτέρως κριτικοί απέναντι στους γονείς τους αλλά υπερευαίσθητοι σε οποιαδήποτε κριτική απέναντι στο πρόσωπο τους, να απομονώνονται όλη μέρα στο δωμάτιο τους. Μπορεί να είναι πολύ αγχωτική περίοδος για τους γονείς και οι έφηβοι συχνά λένε πως νιώθουν παρεξηγημένοι και αποδοκιμασμένοι με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Ωστόσο, στα εφηβικά χρόνια, ένα «καλό» παιδί που ο γονιός ήξερε πώς να το χειριστεί, μπορεί να γίνει ιδιαίτερα δύσκολο και «αγνώριστο». Οι παλιές τεχνικές και τρόποι πειθάρχησης τους μπορεί να μην είναι πια αποτελεσματικοί ή κατάλληλοι.
Χρειάζονται νέες δεξιότητες που να στηρίζονται όμως στα θετικά θεμέλια που έχτισαν οι γονείς όταν τα παιδιά ήταν μικρότερα.
Σκοπός του σεμιναρίου
-Η ενημέρωση των γονιών για τα βασικά χαρακτηριστικά της εφηβείας
-Η παρουσίαση των νέων δεξιοτήτων επικοινωνίας
-Η παρουσίαση των τρόπων χειρισμού, των ορίων και των συνεπειών από τους γονείς
Τι περιλαμβάνει
-Παρουσίαση των Βασικών Χαρακτηριστικών της Εφηβείας
-Γιατί χρειάζονται οι έφηβοι να έχουν καθορισμένα από τους γονείς όρια;
-Συντονισμένη Συζήτηση Γονέων για τα Όρια στο Σπίτι τους
-Γιατί κάνουν οι έφηβοι επικίνδυνα πράγματα;
-Πώς πετυχαίνουμε την κινητοποίηση και την συνεργασία τους;
-Πόσο σημαντικός είναι ο περιγραφικός έπαινος για τους εφήβους;
-Παιχνίδια Ρόλων Θεραπευτή-Γονέας και Γονέας-Γονέας
-Τα Εμπόδια στην Επικοινωνία μας
-Βασικές Αρχές Οριοθέτησης των εφήβων
-Τι κάνουμε όταν οι έφηβοι ακολουθούν τους κανόνες;
-Πώς αντιδρούμε όταν κάνουν κάτι λάθος;
-Ποιες είναι οι εναλλακτικές στην τιμωρία;
Θα γίνουν ζωντανές ασκήσεις και παιχνίδια ρόλων μεταξύ των συμμετεχόντων
Σε ποιους απευθύνεται
Σε γονείς, σε κηδεμόνες, σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, κοινωνικών και παιδαγωγικών επιστημών, οι οποίοι έρχονται σε επαφή με αντίστοιχους πληθυσμούς γονέων και παιδιών